Voorbereidingen op ons avontuur!

Voorbereidingen deel 1: veel regelwerk!

Onze reis naar Curaçao is geboekt en langzaamaan begint het te kriebelen. Nog enkele maanden en we stappen met z’n tienen op het vliegtuig richting de dolfijnen, die al sonargeluidjes produceren van blijdschap. Want Morris komt er aan!

In deze serie blogs vertellen we je wat we allemaal aan voorbereidingen hebben getroffen voor ons grote avontuur.

Op reis met Morris kost sowieso de nodige voorbereiding, laat staan als we met hem naar Curaçao vertrekken! We begonnen met Morris’ aanmelding bij het CDTC waar ook het nodige regelwerk bij komt kijken: we hebben verklaringen en formulieren laten invullen door Morris’ kinderarts. Toen zijn we op zoek gegaan naar een passende accommodatie en hebben we de vlucht geboekt.

We gaan met 3 kleine kids, dus dat betekent dat we extra veel moeten meenemen. Voor Morris alleen al zullen we bijvoorbeeld veel speelgoed moeten meenemen om hem te kunnen blijven vermaken. Er gaan hele tassen met V-Tech, Fischer Price & Little Tikes speelgoed mee. Alles wat bliept, rinkelt, zingt, musiceert, trilt en knippert dus!

Ook moet Morris een aantal keer per dag verschoond worden. En met zijn 9 jaar heeft hij geen kleine luiers. Er zal waarschijnlijk wel een hele koffer met alleen luiers (en andere verschoningsitems) gevuld worden! Ook moet uiteraard zijn medicatie, slaapspulletjes (spenen en knuffelbeertjes) en kleding mee. Aangezien Morris niet zindelijk is zullen er ook meerdere incontinentiezwembroeken mee moeten. Want poept hij onverhoopt in zo’n zwembroek, dan moeten we wel meteen een reserve hebben klaarliggen uiteraard. En als hij dat twee keer achter elkaar doet, dan zelfs nog één!

Dit en aan nog veel meer dingen moeten we denken als we met Morris straks op het vliegtuig stappen! We zijn nog aan het inventariseren en er poppen regelmatig ‘O ja, dat moet ook nog mee!’ momenten op. We hebben al een mooie lijstje klaarliggen. Gelukkig hebben we nog even tijd.

Ondertussen dromen we lekker verder over de dolfijnen en de brede smile die ze bij Morris op z’n blije gezichtje gaan bezorgen straks! Lees in ons volgende blog voorbereidingen: het boeken van de vlucht!